لاک ناخن چیست؟

لاک ناخن چیست؟

لاک ناخن چیست؟

لاک ناخن لاکی است که می‌توان آن را روی ناخن‌های دست یا پای انسان برای تزئین و محافظت از صدف ناخن استفاده کرد. فرمول ترکیبی لاک ناخن به طور مکرر اصلاح شده است تا خواص تزئینی آن را افزایش دهد و ترک خوردگی یا پوسته شدن صدف ناخن را مهار کند. لاک ناخن علاوه بر ناخن های طبیعی بر روی ناخن مصنوعی یا به اصطلاح کاشت ناخن هم کاربرد اساسی دارد.

لاک یعنی چه؟

لاک چند معنی دارد:

لاک (پوسته): به پوسته سخت جانوران مانند لاک‌پشت ، لاک گفته میشود.

لاک (لوازم تحریر): ماده‌ای برای پوشاندن نوشته ها همان لاک غلط گیر.

لاک ناخن: محصولی آرایشی در مانیکور است که برای رنگ کردن ناخن استفاده میشود.

عکس لاک ناخن

 

انواع لاک ناخن

انواع لاک ناخن

لاک ناخن هم مثل دیگر محصولات مانند لباس ها که در جنسهای مختلفی مانند کتان و نخی و نایلون و استریج و … تولید میشود لاک ناخن هم همینگونه است. انواع لاک ناخن به صورت زیر هستند : لاک ناخن معمولی، لاک ناخن مات، لاک ناخن براق،لاک ناخن اکلیلی ، لاک ناخن کروم یا متالیک، لاک ناخن ژلی، لاک ناخن نئون، لاک ناخن صدفی، لاک ناخن کرکل یا لاک ترک، لاک ناخن مغناطیسی، لاک ناخن مخملی، لاک ناخن شنی، لاک ناخن شلاک و …

کاربرد برچسب پیل آف در کاشت ناخن

 

لاک ناخن مات

لاک ناخن مات بعد از خشک شدن
لاک ناخن مات بعد از خشک شدن

لاک ناخن مات قبل از خشک شدن

لاک ناخن مات شبیه لاک معمولی است، اما پوشش آن هیچ براقیتی ندارد. همه میدانند که لاک مات سریعتر از لاک براق تراشه می کند.بدون اینکه پوشش پایه به ناخن هاتون بزنید میتوانید از لاک مات استفاده کنید. این کار باعث میشود لاک مات بهتر به صدف ناخن طبیعی شما بچسبد و ماندگاری بیشتری داشته باشد. اگر بهر دلیلی نمیخواهید از لاک مات استفاده کنید میتوانید از لاک ناخن معمولی با روکش مات، برای ایجاد روکشی مشابه لاک مات استفاده کنید. توجه داشته باشید استفاده از لاک مات نسبتا به سادگی استفاده از لاک های معمولی نیست.

لاک ناخن براق

لاک ناخن براق بهترین گزینه برای لاک زدن ناخن ها در عروسی ها و جشن ها است.این لاک ماندگاری بسیار بیشتری نسبت به لاک معمولی یا مات دارد. با اینکه دستیابی به ناخن های براق یه مقدار مشکل هستند مخصوصا لاک هایی که براقیت و شفافیت زیادی دارند ولی با این حال ارزشش را دارد.

برای اینکار از یک لاک پایه شروع کنید و بعد دو لایه لاک براق بزنید. سعی کنید لایه لاک تون زیاد کلفت نباشد. اشکالی که برای لاک های براق است اینه که پاک کردن آن دشوار است. برای انجام این کار، یک پنبه را به استون آغشته کنید و بگذارید دو دقیقه روی ناخن بماند و سپس به آرامی آن را پاک کنید.

 

لاک ناخن کروم

فرمول این لاک ها همانند فرمول لاک های براق هستند. لاک‌های کروم ماندگاری بیشتری نسبت به لاک‌های معمولی و روزمره دارند.احتمالا لاک کرومی که در آرایشگاه به ناخن های شما زده میشود به زیبایی لاک کرومی که خودتان میزنید نباشد ولی زیبایی و ظاهر فلزی و چشم نواز آن برای یک شب بیرون نشینی عالی است.

لاک ناخن کروم
لاک ناخن کروم

لاک ناخن کروم

برای اینکار، اول از یک لایه پایه شفاف رو ناخن هاتون شروع کنید و سپس از یک یا دو لایه لاک کروم استفاده کنید و سپس با یک تاپ کت با درخشندگی بالا کارتان را تمام کنید. لاک ناخن کروم ماندگاری طولانی دارد و در برابر تراشه مقاومت میکند، دارای فیلتر UV است و حاوی مواد شیمیایی مضر نیست.

لاک ژل ناخن

لاک ژل ناخن

آیا می دانستید که می توانید لاک ژل را در خانه با هزینه کمتر استفاده کنید؟ بسیاری از برندهای لاک ها ، اکنون لاک ژلی را تولید و ارائه می دهند که نیازی به نور UV (دستگاه UV ) ندارد و انجام آن را برای خودتان بسیار آسان کرده است. نیازی به پوشش پایه برای این لاک ندارید و مستقیماً به سمت زدن لاک ژل بروید. از وسط ناخن شروع کنید، یک رگه بزنید و سپس با کناره های ناخن تمام کنید. لاک ژل نیازی به روکش ندارد زیرا به براق بودن و ماندگاری زیاد معروف است.

لاک ناخن لایه بردار یا لاک ناخن نمازی خوب (new)

خشک کردن لاک ناخن

موثرترین راه برای خشک کردن لاک ها این است که بین هر لاک زدن دو دقیقه صبر کنید و قبل از استفاده از لاک دوم بگذارید لاک اولی یا یکی از لاک ها کاملا خشک شود. حواستان باشد  زیرا برای خشک شدن کامل لاک، یک ساعت زمان لازم است. هوای خنک همیشه ناخن ها را سریعتر از هوای گرم خشک می کند، بنابراین هنگام خشک کردن حتما از فن سرد استفاده کنید.

نگهداری از ناخن

اگر جز کسانی هستید که ناخن هایتان را همیشه لاک میزنید بهتر است طریقه مراقبت و نگهداری از ناخن هایتان را هم یاد بگیرید. این سه مرحله ساده را برای داشتن ناخن های سالم تر موثر میباشد.

1- مرطوب کردن

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای حفظ سلامت ناخن‌ها، استفاده از روغن کوتیکول ، هر شب قبل از خواب است. کوتیکول های مرطوب شده یکی از راه  های موثر برای داشتن ناخن هایی سالم هستند، بنابراین مطمئن شوید که این مرحله را نادیده نگیرید. همچنین مهم است که صبح و شب یا هر زمان که برای مدت طولانی در اتاقی با تهویه مطبوع هستید، لوسیون را روی دستان خود بمالید. 

2-سوهان زدن مرتب ناخن ها

سوهان کردن مرتب و اصولی ناخن ها باعث جلوگیری از شکستن ناخن هایتان میشود . ناخن هایتان را به اندازه ای سوهان کنید تا تراشه های ریز انتهای ناخن شما (آنهایی که حتی نمی توانید ببینید) از بین برود. این کار را یک روز در میان انجام دهید تا در آینده از شکستگی های بزرگتر در ناخن های خود جلوگیری کنید.

3-مانیکور حرفه ای

با انجام مانیکور حرفه ای در هر ماه در یک سالن تخصصی ناخن میتوانید کوتیکول ناخن ها را شاداب نگه دارید و ناخن های تمیزی داشته باشید و همچنین با یک مانیکور خوب میتوانید آبرسانی عمیقی را برای پوست خود فراهم کنید. علاوه بر این یک ماساژ خوب برای دست و پاهای خود فراهم میکنید.

طرز تهیه پیلاف لاک دور ناخن (یک دقیقه)

بهترین برند های لاک ناخن کدام است؟

22 تا از بهترین برند های لاک ناخن که همیشه جایگاه کیفیت شان را نسبت به یکدیگر عوض میکنند.

بهترین برند لاک ناخن

برند های: اِرمِس ، مکیاج، لیزانو، لیزل، شرلی، پاستل، زویا Zoya، پرنوا، اوپی آی OPI، b&d، ای آن سی Nails Inc، سفورا Sephora، اولیو OLIVE ، والمارت WALMART، پینت باکس Paintbox ، ساندیز ، میراکل ژل Miracle Gel، جین سون jinsoon، ، سفورا

انواع کاشت ناخن

 آیا لاک ناخن در اسلام حرام است؟

بر خلاف تصور رایج، لاک ناخن در اسلام حرام نیست. با این حال، اغلب اوقات این لاک برای زنان مسلمان دشوار است زیرا اکثر لاک های معمولی در هنگام استفاده یک لایه غیر قابل نفوذ آب بر روی ناخن ایجاد می کنند که مانع از وضو گرفتن میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.